გაკვეთილის გეგმა _ სამკუთხედის შიგა კუთხეების ჯამი
გაკვეთილის მთავარი თემა
|
სამკუთხედის შიგა კუთხეების ჯამი
|
საგანი/პედაგოგი
|
მათემატიკა/ლია მდინარაძე.
|
სწავლების საფეხური/კლასი
|
საბაზო საფეხური/ VII კლასი
|
მოსწავლეთა პროფილი
|
16 მოსწავლე/განსაკუთრებული საჭიროების მქონე მოსწავლე არ არის.
|
გაკვეთილის მნიშვნელობა/აქტუალობა
|
·
განსახილველი თემის შესწავლით მოსწავლეები აღმოაჩენენ
სამკუთხედის თვისებას/სამკუთხედის შიგა კუთხეების თვისების შესახებ/ მოდელებზე მანიპულაციების
საშუალებით, დაასაბუთებენ დებულებებს ამ თვისების შესახებ სხვადასხვა ხერხის გამოყენებით.
|
გაკვეთილის მიზანი და მისაღწევი შედეგები
|
·
მოსწავლე
გაიწაფოს ამოცანის კონტექსტის შესაბამისად გეომეტრიულ ობიექტთა გამოსახვაში.
·
ჩამოუყალიბდეს კრიტიკული აზროვნება , მსჯელობისა და
დასაბუთების უნარი.
·
შედეგი თვალსაჩინოა თვალსაჩინოა თუ მოსწავლე პასუხობს
კითხვებს:
·
შეიძლება
თუ არა ფიგურის თვისების აღმოჩენა მისი მოდელის გამოყენებით?
·
შესაძლებელია თუ არა საზომი ხელსაწყოების გამოყენებით
ფიგურის თვისების შესახებ ვარაუდის გამოთქმა?
·
დებულების სამართლიანობის დადგენის რომელი ხერხი მიგაჩნიათ
უფრო სარწმუნოდ, ზემოთ ჩამოთვლილი თუ დასაბუთების გზით მიღებული?
|
წინარე ცოდნა
|
სამკუთხედების კლასიფიკაცია კუთხეების მიხედვით.
|
შეფასების საგანი და პროცედურები
|
მოსწავლეები ფასდებიან წინასწარ
შედგენილი შეფასების სქემის
საშუალებით, /ჩართულობა, დამოუკიდებელი
მუშაობა, პრეზენტაცია/
|
გამოყენებული სასწავლო მასალა და ტექნიკური რესურსი
|
სახელმძღვანელო, დიდი ზომის
ქაღალდი, ფერადი ფურცლები, სახაზავი, ტრანსპორტირი, ფანქარი, წებო,ცარცი.
|
გაკვეთილის მსვლელობა და მენეჯმენტი
|
გაკვეთილის A
ფაზა _ გამოწვევა
აქტივობა 1 _ მისალმება 1წთ.
აქტივობა 2 _ გაკვეთილი იწყება
საშინაო დავალების ანალიზით 5წთ.
გაკვეთილის B
ფაზა _ ცოდნის კონსტრუირება
აქტივობა 3. _ მასწავლებელი
თხოვს მოსწავლეებს გაიხსენონ შესწავლილი მასალა კუთხეების შესახებ:
განსაზღვრება, კლასიფიკაცია, თვისებები, კუთხეთა ჯამი და მისი თვისებები. 5წთ.
გაკვეთილის C
ფაზა - რეფლექსია.
აქტივობა 4. _ შემდეგ კლასს დაყოფს
ოთხ ჯგუფად. ორი ჯგუფის დავალება სხვადასხვა
სახეობის სამკუთხედების მოდელების
გამოყენებით./მაგ:ერთმანეთზე მიდგომით
გამოთქვას ვარაუდი სამკუთხედის შიგა კუთხეების
შესახებ და მოახდინოს თავისი
ვარაუდის სამართლიანობის დემონსტრირება/.
·
დანარჩენ
ორ ჯგუფს ვყოფთ წყვილებად, თითოეულ წყვილს
ეძლევა დავალება გამოიყენოს
ტრანსპორტირი, გაზომოს და აღრიცხოს
სხვადასხვა სახეობის სამკუთხედების კუთხეები
და ამის საფუძველზე
გამოთქვას ვარაუდი სამკუთხედის
შიგა კუთხეების ჯამის
თაობაზე/სხვადასხვა ჯგუფს გამოსაკვლევად შეიძლება
მივცეთ სხვადასხვა სახეობის
სამკუთხედი/.
10წთ.
აქტივობა 5. _ ოთხივე ჯგუფი
ახდენს თავისი ნამუშევრის
პრეზენტაციას. _ 8 წთ
აქტივობა 6._ ამის შემდეგ მასწავლებლის დახმარებით მოსწავლეები კუთხეების
შესახებ მათთვის ცნობილ დებულებებზე
დაყრდნობით ამტკიცებენ დავალებას.
_ 8 წთ.
აქტივობა 7. _ შემდეგ იმართება
დისკუსია, თუ რომელი ხერხია
იოლი და რომელი
სარწმუნო. 5 წთ.
აქტივობა
8. _ მასწავლებელი საშინაო დავალებად
აძლევს მოსწაავლეებს დაადგინონ სამკუთხედის
კუთხეებიდან დაკავშირებული რომელიმე
დებულება/მაგ:გარე კუთხის თვისება/ _ 2 წთ.
აქტივობა
9. შეფასება. 1 წთ.
|
No comments:
Post a Comment